Ansökan

De vårdgivare som vill ingå i Hälsoval Värmland måste ansöka om ett godkännande. Ansökan kan lämnas in löpande.

För att bli godkänd måste vårdgivaren uppfylla de krav och villkor som Landstinget i Värmland ställer. Efter samråd och kontrakt kan vårdgivaren sedan etablera sig och bedriva vård i Värmland.

Ny ansökan

Ansökan utgörs av en blankett till aktuellt vårdval som ska besvaras och insändas tillsammans med i förfrågningsunderlagets övriga efterfrågade uppgifter. Ansökan ska avse hela det redovisade uppdraget.

Ansökan ska vara skriven på svenska och undertecknad av behörig företrädare hos sökanden/vårdgivaren. Kopia på den kompletta ansökan inklusive bilagor ska bifogas på USB-minne.

Märk kuvertet med: Ansökan "Hälsoval Värmland".

Handläggningstiden fram till beslut beräknas uppgå till cirka tre månader. Efter att ansökan godkänts startar införandeprocessen tillsammans med vårdgivaren. Tiden mellan beslut om godkännande och driftstart kan uppgå till ytterligare fyra månader.

Ändring under avtalstid

Om vårdgivaren behöver ändra uppgifter under avtalstiden ska Landstinget i god tid få in skriftligt meddelade om ändringen, meddelande skickas till vardval.varmland@liv.se

Uppsägning av avtal

Om vårdgivaren vill säga upp sitt avtal, så ska detta ske skriftligen till upphandlings- och avtalsenheten. Uppsägningstiden är tolv (12) månader. Kortare uppsägningstid kan komma i fråga om båda parter är överens om föreslagen uppsägningstid.

Övriga upplysningar om uppsägning av avtal finns i krav- och kvalitetsboken.